Reklam

Sosyal Medya Kısıtlamasının Faturası

Türkiye’de de zaman zaman uygulanan sosyal medya kısıtlamalarının bir yenisi geçtiğimiz hafta yaşandı. Uzmanlar günlük yaklaşık 5 milyon TL’ye yakın yurt içi ve yurt dışı hedefli sosyal medya reklam harcaması yapıldığını belirtirken. kısıtlamaların dijital pazarlama ve iletişim stratejilerini büyük ölçüde sosyal medya kanallarına dayandıran markalar için büyük ticari zararlara yol açtığını vurguluyor.

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, Reklam çalışmalarına bakıldığında, Türkiye’de dijital reklamcılığa günlük milyonlarca liralık bütçeler ayrıldığını söyleyerek; “Facebook, Instagram ve YouTube gibi platformlara yönelik kısıtlamalar getirildiğinde, bu mecralarda gösterilecek reklamlar kullanıcılara ulaşamayacağından bütçelerin boşa harcanması riski ortaya çıkabilir. Bu tür durumlarda alternatif pazarlama kanalları daha da önem kazanmaktadır. Markalar, haber siteleri, erişime açık kalan sosyal medya platformları ve açık hava reklamcılığı gibi mecralara yönelerek bilinirlik çalışmalarını sürdürebilirler. Görsel display reklamlar ve video içerikler, sosyal medya erişiminin kısıtlandığı dönemlerde marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Hedefleme yöntemleri, alternatif dijital kanallar ve bilinçli mesaj stratejileriyle kriz anlarını fırsata çevirmek mümkündür. Gerçek zamanlı pazarlama (real-time marketing), kriz anlarında bir fırsat gibi görünebilir. Ancak konu toplumun hassasiyetlerini içeren bir mesele olduğunda, bu tür stratejiler büyük riskler taşıyabilir. Toplumsal tepkilere yol açabilecek paylaşımlar yerine, bilinçli ve dengeli bir içerik planlaması yapılması büyük önem taşımaktadır” açıklamasında bulundu.