Finans kurumlarında dijital kimlik doğrulama ile tüketicinin hayatına giren yüz tanıma araçları, diğer mecralar tarafından da aktif olarak kullanılmaya başladı.
Son olarak Facebook ve Instagram’ın çatı kurumu Meta, dolandırıcılık faaliyetlerini engellemek ve ele geçirilmiş hesapların kurtarılma sürecini hızlandırmak amacıyla küresel çapta yeni güvenlik önlemlerini hayata geçirdi.
Bu kapsamda Meta, kullanıcıların Facebook veya Instagram hesaplarına erişimlerini daha hızlı ve güvenli bir şekilde geri kazanmalarını sağlamak için video ile doğrulama adında yeni bir yöntem sunuyor. Hesabın başkasının eline geçtiğinden şüphelenilmesi durumunda, kullanıcılar artık kimliklerini kısa bir video kaydıyla doğrulama seçeneğine sahip. Tamamen isteğe bağlı olan bu yöntem, geleneksel belgelere dayalı doğrulama süreçlerine kıyasla daha pratik ve güvenilir bir alternatif oluşturuyor.
Meta’nın ele aldığı önemli bir başka sorun, tanınmış kişilerin görsellerinin kullanıldığı yanıltıcı reklamlarla kullanıcıların dolandırılması. Meta’nın reklam değerlendirme süreci büyük ölçüde otomatikleştirilmiş teknolojilere dayanıyor ve makine öğrenimi algoritmaları, yayınlanan milyonlarca reklamın metin, görsel ve video gibi çeşitli unsurlarını analiz ederek potansiyel dolandırıcılıkları belirlemeye çalışıyor. Bu süreci daha da iyileştirmek için Meta, şüpheli içeriklerdeki tanınmış kişilerin yüzlerini, bu kişilerin Facebook ve Instagram’daki doğrulanmış profil fotoğraflarıyla karşılaştırarak bu reklamları saptamak ve engellemek için yüz tanıma teknolojisini devreye sokuyor.