Reklam

Otomotivin Satış ve Pazarlamasında Yatırım Yapay Zekaya

Otomotiv sektöründe CEO’ların yüzde 53’ü en önemli yatırım öncelikleri arasında üretken yapay zekâ olduğunu belirtiyor. Yüzde 58’i satış ve pazarlama, yüzde 50’si ise imalat departmanlarında bu teknolojiye daha fazla yatırım yaptıklarını ifade ediyor.

KPMG’nin, 11 farklı ülkede 120 otomotiv CEO’sunun katıldığı anket sonuçlarıyla hazırladığı “2024 Endüstriyel Üretim ve Otomotiv CEO Görünümü” raporuna göre sektördeki CEO’ların yüzde 61’i üretken yapay zeka ve diğer teknolojileri benimseme ve uygulama yarışını en önemli zorluk olarak gösterirken bunu yüzde 58 ile ekonomik belirsizlikler ve yüzde 43 ile jeopolitik karışıklıklar takip ediyor.

CEO’ların yüzde 53’ü en önemli yatırım önceliklerinin arasında üretken yapay zekâ olduğunu belirtirken bu kişilere kurum içinde hangi birimlerde üretken yapay zekâya yatırım yaptıkları sorulduğunda (çoktan seçmeli), yüzde 58’i satış ve pazarlama, yüzde 50 imalat ve yüzde 49’u bilişim teknolojileri departmanlarında bu yatırımları yaptıklarını kaydetti.