5. Insurtech Müşteri Deneyimi Buluşması, Tarihi Sait Halim Paşa Yalısı’nda Sektörün Müşteri Deneyimini Yöneten İsimleri Ağırladı
Nice Medya tarafından düzenlenen 5. Insurtech Müşteri Deneyimi Buluşması, 15 Nisan 2025 tarihinde Boğaz’ın incisi Sait Halim Paşa Yalısı’nın büyüleyici atmosferinde gerçekleştirildi.
Sigorta sektöründe müşteri deneyimi ve insurtech alanındaki son gelişmelerin ele alındığı 5. Insurtech Müşteri Deneyimi Buluşması, CX MAG (Müşteri Deneyimi Dergisi) Genel Yayın Yönetmeni Eylem Gün’ün açılış konuşmasıyla başladı ve sektörün gündemini oluşturan başlıklara sahip yoğun bir programla devam etti.
Etkinlik, 16 sigorta firmasından sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirerek önemli bilgi paylaşımına ve iş birliği fırsatlarına zemin hazırladı.
5. Insurtech Müşteri Deneyimi Buluşması; Concentrix, Sistaş, Artiwise, 3D-Digital Brain, Cloud&Cloud sponsorluğunda, Insurtech Hub, EY, Coimagin, Denizbank ve Newfound’un destekleriyle hayata geçti.
Kayıt ve kahvaltı ile başlayan yoğun program, COIMAGIN Design Studio & Consultancy Kurucusu Ayça Onur’un, “Farklı Gelecekleri Keşfetmek: Spekülatif Tasarım ve Gelecek Çarkı ile Mini Uygulama” başlıklı oturumuyla başladı.
Onur, spekülatif deneyim tasarımı aracılığıyla sigorta sektöründe yeni ürün ve hizmetler yaratmayı ve böylece müşteri algısında nasıl farklılaşma yaratılabileceği konusunu anlatarak bu konuda interaktif bir mini uygulamayı başlattı.
Ayça Onur programın son oturumunda da sahneye çıkarak, gün boyu katılımcıların sağladığı geri bildirimlerden derlediği sonuçlarla geleceğin sigorta çözümlerine dair çarpıcı öngörüler paylaştı.
Öğleden önceki oturumlarda CONCENTRIX Satış Direktörü Ahmet Özşahin, CNX Global’in Sigorta Sektörü Müşteri Deneyimi Raporu’nun önemli bulgularını ve CONCENTRIX olarak son dönemde müşteri projelerindeki çoğu teknolojik ağırlıklı yeni uygulamalarını paylaştı.
Ardından ARTIWISE CEO’su Tanel Temel söz alarak , Yapay Zeka Müşteri Deneyim Platformu ile sürdürülebilir müşteri memnuniyetinin nasıl sağlanabileceğine dair değerli bilgiler aktardı.
Cloud&Cloud Kurucusu Barış Bilen Vural ise “Callie” isimli ezber bozan yapay zeka çözümünü tanıttı ve sigorta sektörüne yönelik bir canlı gösterim yapıldı.
Banka sigortacılığı konusuna odaklanan bir sunum gerçekleştiren DENİZBANK Şube Dışı Kanallar Grup Müdürü Altuğ Merhap, banka kanallarında etkili sigorta satış stratejilerini katılımcılarla paylaştı.
Kahve molasının ardından program, SİSTAŞ Genel Müdür Yardımcısı Kerem Çadırcı‘nın “Çalışanı Güçlendiren Botlar” ve hibrit yapılarla regülasyonlara uygun teknoloji kullanımı konusundaki sunumuyla devam etti.
Ardından Nice Medya tarafından sigorta sektörünün talepleri doğrultusunda hazırlanan ve merakla beklenen “Sigorta sektöründe müşterinin dijital kanallara eğilimi ve sektörden nasıl bir değer beklediğinin, ek olarak bu eğilimlerin sektörün sundukları ile ne derece örtüştüğünün” ele alındığı araştırma, araştırmaya destek veren Newfound’tan Satış ve Pazarlama Direktörü Hülya Sayar tarafından katılımcılarla paylaşıldı.
Digital Brain CEO’su Ayhan Demirci, “GENAI’ın Sektörde Oyun Değiştirici Rolü / Dijital Müşteri Davranışları” başlıklı sunumuyla yapay zekanın sigorta sektöründeki kullanımını ve potansiyelini ele aldı.
Etkinliğin dikkat çeken bölümlerinden bir başkası da EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri ve Vergi Bölümü Şirket Ortağı Levent Atakan‘ın EY’ın “Sigorta Sektörünü 2025’te Neler Bekliyor?” araştırmasından önemli noktaları ele aldığı oturum oldu.
Atakan, büyüme yolunu açabilecek temel aksiyonlara, amaca yönelik yeni ürünler tasarlamanın ve yüksek potansiyelli müşterilere kişiselleştirilmiş teklifler sunmanın önemine vurgu yaptı.
Yoğun ve verimli geçen 5. Insurtech Müşteri Deneyimi Buluşması, öğle yemeği ile sona erdi. Etkinlik, sigorta sektöründeki dijital dönüşümün ve müşteri odaklı yaklaşımların önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Sait Halim Paşa Yalısı’nın tarihi atmosferinde gerçekleşen bu önemli buluşma, sektör profesyonelleri arasında bilgi alışverişi ve yeni iş birlikleri için önemli bir platform oluşturdu.